Minulý měsíc se na Stanfordu konala konference o globálním japonském zábavním průmyslu a mezi hlavními řečníky se objevil i Yagoo, tedy Motoaki Tanigo, šéf Cover Corp a známá tvář Hololive. Díky poznámkám dvou návštěvníků z Redditu (DuskOfDawn23 a vtange_dev) máme přehled o tom, co tam zaznělo, ale je dobré mít na paměti, že jde o přetlumočené dojmy.
Co všechno Yagoo prozradil?
Celá prezentace byla zaměřená na to, co vlastně Hololive je, a jak funguje obchodní model Coveru. Ukazoval třeba i klipy s Pekorou hrající Holocure a se Suisei z jejího druhého koncertu. Při ukázce koncertu Suisei v Budókanu zmiňoval, že Hacune Miku byla průkopnice, ale VTubeři to podle něj můžou dotáhnout ještě dál. Vidí je i jako jinou kategorii než anime, jelikož mají mnohem výraznější vztah s publikem.
Zopakoval rozložení příjmů, které se uvádějí i v pravidelných zprávách pro investory (47,4 % zboží, 21,5 % streamy, 17,9 % koncerty a akce, 13,2 % licence a spolupráce). Zároveň zmínil, že v některých zemích se Cover nesnaží prorazit, protože „by se tam stejně nedalo uspět“.
Zaměřil se hlavně i na směřování firmy více na západ, který je hlavním důvodem vzniku Cover USA. Nezapomněl zmínit i chystaný start anglické verze jejich sběratelské karetní hry. Na otázku, jestli někdy bude HoloExpo v zahraničí, odpověděl, že by chtěl, ale momentálně je to příliš nákladné. Stejně tak je problém i cena případného studia přímo v Americe, byť si je Yagoo vědom častého cestování HoloEN holek.
K náboru a vývoji nových generací poznamenal, že dříve firma určovala celé pozadí postav i generací. Teď se prý dává víc prostoru talentům samotným. Hlavní téma stále určuje Cover, ale zbytek se ladí s každou členkou zvlášť. A co se třeba zaměření týče, prý záleží na každé talentce. Zároveň vyzdvihl Raden a její výpravy do muzeí a světa umění.
Nezapomněl i zmínit, že při prvním setkání s Miko a Subaru hned poznal, že jsou výjimečné.
50日目 ファン第1号#YAGOO #ホロ絵100枚stage2 pic.twitter.com/XhUcyB6FXw
— 岐兎こるた 日曜 西1め-29ab (@kito_koruta) 30. května 2025
Závěrečná vsuvka
Yagoo na Stanfordu potvrdil to, co fanoušci už dávno vědí. Hololive míří dál než jen do Japonska, ale nechce ztratit to, co ho dělá výjimečným a sází na talent, komunitu a pomalé budování. Uvidíme, co všechno přinese expanze do zámoří a jestli si třeba příště Yagoo konečně nevzpomene, že existuje i Evropa.